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  • 수능영어 2024 대학수학능력시험-30번 어휘 문제 풀이
    English Test 2024. 1. 19. 14:08
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    2024 대학수학능력시험 30번

    주제: 상점가 경제의 가격 형성 메커니즘과 문화적 연결

    내용: 이 글은 상점가 경제의 특징에 대한 내용을 다루고 있습니다. 상점가 경제에서는 겉으로 보이는 가격 형성 메커니즘이 공유된 문화적 유대 관계 위에 존재한다고 설명하고 있습니다. 구매자와 판매자는 서로의 제약을 알고 있습니다. 델리의 상점가에서는 구매자와 판매자가 서로의 일상생활에서 가지고 있는 금전적 제한을 상당 부분 파악할 수 있습니다. 특정 경제 계급에 속하는 각 주체는 서로가 필수품과 사치를 어떻게 인식하는지 이해하고 있습니다. 예를 들어 비디오 게임과 같은 전자제품은 식료품과 같은 가정용 구매와 동일한 수준의 필수품이 아닙니다. 그래서 델리의 상점가 판매자는 비디오 게임에 대해 매우 높은 가격을 직접 요구하지 않습니다. 구매자가 그것을 절대적인 필수품으로 보지 않을 것이기 때문입니다. 이러한 지식에 접근하는 것은 서로의 선호도와 비슷한 문화 및 경제적 환경에 속한 한계를 공유함으로써 가격 합의를 도출합니다.

     

    30번 어휘문제 풀이 방법

    구매자와 판매자가 서로의 재정적인 제약과 필수품과 사치품에 대한 서로의 판단 기준을 알고 있으므로, 절대적인 필수품으로 여겨지지 않는 비디오 게임들의 경우에는 너무 낮은(low) 가격을 요구하는 것이 아니라, 너무 높은(high) 가격을 요구하지 않는다는 어휘로 바뀌어야 합니다.

    어휘문제는 정확하게 주제를 파악하고 그에 맞는 반의어가 정답이 아닌지 확인하며 한 문장 한 문장 해석해봐야 합니다.

     

     

     

     

     

    수능 영어 30번 어휘 문제 해석, 변형 문장

     

    Bazaar economies feature an apparently flexible price-setting mechanism that sits atop more enduring ties of shared culture. 시장 경제는 공유된 문화적 유대 관계의 더 오래 지속되는 결속 위에 위치한, 겉으로 보기에 유연한 가격 결정 메커니즘을 특징으로 합니다.

    (변형): Bazaar economies are characterized by a seemingly flexible system for determining prices, which is built upon deeper connections of shared culture.

     

    Both the buyer and seller are aware of each other's restrictions. 구매자와 판매자 모두 서로의 제약을 알고 있습니다.

    (변형): The purchaser and the vendor are mutually cognizant of the limitations each has.

     

    In Delhi's bazaars, buyers and sellers can assess to a large extent the financial constraints that other actors have in their everyday life. 델리의 시장에서 구매자와 판매자는 다른 참여자들이 일상생활에서 겪는 재정 제약을 상당한 정도로 평가할 수 있습니다.

    (변형): Within the bazaars of Delhi, purchasers and vendors can evaluate to a significant degree the monetary limitations faced by other participants in their daily lives.

     

    Each actor belonging to a specific economic class understands what the other sees as a necessity and a luxury. 특정 경제 계급에 속하는 각 주체는 서로가 필수품과 사치를 어떻게 인식하는지 이해하고 있습니다.

    (변형): Each participant within a particular economic stratum comprehends the perceptions of necessities and luxuries held by others.

     

    In the case of electronic products like video games, they are not a necessity at the same level as other household purchases such as food items. 비디오 게임과 같은 전자제품의 경우, 식품 등 다른 가정용 구매물품과는 동일한 수준의 필수품이 아닙니다.

    (변형): When it comes to electronic products like video games, they do not hold the same level of indispensability as other household acquisitions such as food items.

     

    So, the seller in Delhi's bazaars is careful not to directly ask for very high prices for video games because at no point will the buyer see possession of them as an absolute necessity. 그래서 델리의 시장 판매자는 비디오 게임에 대해 매우 높은 가격을 직접 요구하지 않도록 주의합니다. 어떤 순간에도 구매자가 그것을 절대적인 필수품으로 보지 않을 것이기 때문입니다.

    (변형): Therefore, sellers in Delhi's bazaars are cautious not to demand excessively high prices for video games directly, as buyers will never perceive ownership of them as an absolute necessity.

     

    Access to this type of knowledge establishes a price consensus by relating to each other's preferences and limitations of belonging to a similar cultural and economic universe. 이러한 종류의 지식에 접근함으로써 서로의 선호도와 유사한 문화 및 경제적 우주에 속한 제한사항과 관련하여 가격 합의가 성립됩니다.

    (변형): Gaining access to this kind of information creates a consensus on prices by connecting to each other's preferences and constraints within a comparable cultural and economic realm.

     

     

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