} 2024 수능 영어 33번 빈칸, 해설 변형 :: 지식의 비밀정원

ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • 2024 수능 영어 33번 빈칸, 해설 변형
    English Test 2023. 12. 16. 22:53
    728x90
    반응형

    수능영어

     

     

    2024 수능 영어 33번 문제 해설

    2024수능

     

    이 지문은 심리학적 연구와 미술 이론에 관한 내용으로 구성되어 있습니다. 여기에서 주요 주제는 얼굴 표정을 이해하는 데 있어서 사진이나 그림만으로는 부족하며, 그것을 이해하기 위해서는 상황과 맥락이 필요하다는 것입니다.

    먼저, 연구에서는 사람들에게 사진을 보여주고 그 얼굴의 표정이나 마음 상태를 파악하도록 하는 심리학적인 실험이 이루어졌다고 언급하고 있습니다. 그 결과가 항상 매우 엇갈린다고 나왔다고 설명하고 있습니다. 17세기에는 프랑스의 화가이자 이론가인 샤를 르 브뤼(Charles Le Brun)가 여러 감정을 나타낼 수 있는 얼굴을 그린 일련의 작품에 대해 언급하고 있습니다. 그림들은 서로 대체될 수 있는데, 이는 감정을 정확하게 파악하기 위해서는 얼굴만으로는 부족하며, 상황과 맥락이 필요하다는 점을 강조하고 있습니다.

    마지막으로, 현실에서나 회화에서 모두 우리는 얼굴뿐만 아니라 특정 상황에서 사람들을 마주합니다. 그리고 사람을 이해하기 위해서는 그들이 살고 있는 사회적이고 인간적인 환경과 관련된 맥락이 필요하다고 설명하고 있습니다.

     

    주제는 우리가 사람과 감정들을 이해할 땐 맥락 없이 이해할 수 없다는 것으로 빈칸 문장은 그림 속 여러 얼굴들이 상호 교체될 수 있음에도 불구하고 손실이 발생하지 않는다는 것을 강조하고 있습니다. 즉, 얼굴들 간에 상호 대체가 자유롭게 이루어질 수 있고, 그 결과로 전체적인 의미나 효과에 손실이 없다는 점을 강조하고 있습니다.

     

    전문 해석

    There have been psychological studies in which subjects were shown photographs of people’s faces and asked to identify the expression or state of mind evinced.

    심리학적 연구에서 참여자들에게는 사람들의 얼굴 사진이 보이고 표정이나 마음의 상태를 식별하도록 요청되었습니다.

    The results are invariably very mixed.

    결과는 일관되게 매우 엇갈립니다.

    In the 17th century, the French painter and theorist Charles Le Brun drew a series of faces illustrating the various emotions that painters could be called upon to represent.

    17세기에는 프랑스 화가이자 이론가인 샤를 르 브뤼가 화가들이 나타내야 할 다양한 감정을 보여주는 일련의 얼굴을 그렸습니다.

    What is striking about them is that any number of them could be substituted for one another without loss.

    그중에서 눈에 띄는 점은 어떤 것이든 다른 것으로 대체될 수 있으며 손실이 발생하지 않는다는 것입니다.

    What is missing in all this is any setting or context to make the emotion determinate.

    이 모든 것에서 부족한 것은 감정을 결정적으로 만들기 위한 어떤 설정이나 맥락이 없다는 것입니다.

    We must know who this person is, who these other people are, what their relationship is, what is at stake in the scene, and the like.

    우리는 이 사람이 누구인지, 이 다른 사람들이 누구인지, 그들의 관계가 무엇인지, 장면에서 어떤 것이 걸려 있는지 등을 알아야 합니다.

    In real life as well as in painting we do not come across just faces; we encounter people in particular situations and our understanding of people cannot somehow be precipitated and held isolated from the social and human circumstances in which they, and we, live and breathe and have our being.

    그림뿐 아니라 현실에서도 우리는 단순히 얼굴만을 마주치지 않습니다. 특정 상황에서 사람들과 마주하며 우리의 인간 이해는 어떤 식으로든 사회적이고 인간적인 환경과 분리되어 촉발되어 보유될 수 없습니다.

     

     

    2024 수능 영어지문 변형

    There have been psychological studies in which subjects were shown photographs of people’s faces and asked to identify the expression or state of mind evinced.

    문장 변형 Photographs of people's faces were shown to subjects in psychological studies, and they were asked to identify the evinced expression or state of mind.

     

    The results are invariably very mixed.

    문장변형 The results, without exception, exhibit a highly mixed nature.

     

    In the 17th century, the French painter and theorist Charles Le Brun drew a series of faces illustrating the various emotions that painters could be called upon to represent.

    문장 변형 During the 17th century, a series of faces illustrating the various emotions that painters might be called upon to represent was drawn by the French painter and theorist Charles Le Brun.

     

    What is striking about them is that any number of them could be substituted for one another without loss.

    문장 변형 What stands out is the fact that any of them can be substituted for another without any loss.

     

    What is missing in all this is any setting or context to make the emotion determinate.

    문장 변형 The absence in all of this is any setting or context to specify the emotion.

     

    We must know who this person is, who these other people are, what their relationship is, what is at stake in the scene, and the like.

    문장 변형 It is essential for us to know the identity of this person, who the other people are, their relationship, what is at stake in the scene, and similar details.

     

    In real life as well as in painting we do not come across just faces; we encounter people in particular situations and our understanding of people cannot somehow be precipitated and held isolated from the social and human circumstances in which they, and we, live and breathe and have our being.

    문장 변형 In both real life and painting, we don't merely encounter faces; instead, we come across people in specific situations. Our comprehension of people cannot, in any way, be precipitated and held in isolation from the social and human circumstances within which they, and we, live, breathe, and exist.

     

     

     

    728x90
    반응형
Designed by Tistory.